onsdag den 27. marts 2013

Blåt bilstrik




Jeg er en forholdsvis ny strikker, men er allerede fortabt til alt det skønne, mine hænder kan skabe med en rundpind og noget lækkert garn. Jeg suger diverse strikkeblogs til mig og finder ny inspiration. Desværre kan produktiviteten ikke helt følge med alle de dejligheder, jeg kaster min kærlighed på.

Indtil nu har det mest været børnetøj, jeg har strikket, og sådan er det også lige nu. Det er et dejligt overskueligt projekt at lave en trøje i en børnestørrelse, og samtidigt kan jeg finde opskrifter, der er tilpas udfordrende for mig, så jeg lærer nogle nye strikkefærdigheder og samtidigt  ikke kommer til at kede mig.





På mine strikkepinde sidder der for tiden en lækker sweater til Terroristen i den lækreste dybblå farve i Mayflower Easy Care Big. Opskriften er fra Mayflowers katalog 123/2012 og er født med et fint bamsemønster. Jeg har strikket den flere gange til gaver og har været glad for resultaterne. Udfordringen denne gang består i at rette opskriften til, så den bliver et par størrelser større, og det ser ud til at lykkes indtil videre. Bamserne bliver skiftet ud med en bilmønster, som jeg selv har lavet, for terroristen er med sine 5 år nok lige lidt for gammel til bamser. Men rigtige drenge vokser vist aldrig fra kærligheden til biler, vel :-)



Mønsteret gemmer desuden Terroristens forbogstav...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar