mandag den 25. marts 2013

Bomuldsbløde forårsløg

I dag har solen skinnet smukt ned fra en skyfri himmel, og havde det ikke lige været for frostgraderne, kunne det næsten føles som forår. Den sidste sne er næsten væk her i det nordjyske og jeg håber, håber, håber, at det er det sidste, vi får at se i meget lang tid.

Foråret og blomsterløg hænger uløseligt sammen, og jeg fylder altid huset med perlehyacinter, tete a tetes, erantis og hyacinter i alverdens farver. Jeg elsker at se løgene spire og udvikle sig fra knop til farverige blomster. De giver en lille forsmag på forårets og sommerens blomstervæld og fylder min stue med den dejligste duft. 

Den anden dag faldt jeg over denne forårsbebuder i Lidl. For at hjælpe løgene lidt på vej, gav jeg glasset en overfrakke i den dejligste forårsstriber. 




Så må det gerne blive forår, tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar